Monday, February 2, 2009

Kamu bunuh mereka!!!




PERDANA Menteri Turki, Recep Tayyip Erdogan, menyebabkan hadirin Forum Ekonomi Dunia (WEF) terdiam apabila memarahi Presiden Israel, Shimon Peres, kerana menafikan Tel Aviv bersalah mengganas di Gaza dengan berkata: "Kamu bunuh mereka."

Erdogan berang selepas penulis Washington Post yang mempengerusikan majlis, David Ignatius, hanya memberinya 12 minit untuk berucap sedangkan Peres, 85, lantang berhujah selama 25 minit dan merujuk kepada pejuang Hamas sambil bertanya: "Mengapa mereka lancar roket? Gaza tidak dikepung. Mengapa mereka lawan kami, apa yang mereka mahu? Kebuluran tidak berlaku walau sehari di Gaza."

Apabila Ignatius memberinya satu minit untuk menjawab balas, Erdogan menuduh pengerusi itu menyekatnya membalas hujah Peres dengan berkata: "Saya kesal bagi mereka yang bertepuk tangan mendengar kamu bercakap. Kamu bunuh penduduk Gaza. Saya rasa itu adalah salah."

"Peres, kamu lebih tua daripada saya. Suara kamu terlalu tinggi. Kamu bunuh mereka. Saya masih ingat kanak-kanak yang mati di tepi pantai. Saya masih ingat dua bekas Perdana Menteri (Israel) berkata mereka gembira masuk Palestin dengan kereta kebal. Dalam soal membunuh, kamu terlalu bagus." (gambar 1 dan 2)

Apabila Ignatius cuba menyampuk, Erdogan berkata beliau tidak akan datang lagi ke Davos, meninggalkan ahli panel termasuk Setiausaha Agung PBB, Ban Ki-moon dan Setiausaha Liga Arab, Amr Moussa, di pentas ucapan (gambar 3).

Petikan diatas diambil dari Berita Harian…

Sekadar menambah,alangkah bagus sekiranya seluruh pemimpin islam didunia boleh melakukan apa yang telah dibuat oleh PM turki ini. Namun amat dikesali apabila ramai pemimpin bertepuk tangan menyokong ucapan pemimpin Israel, Shimon Peres…

Renung-renungkanlah…Kita umat akhir zaman…

2 comments:

deli on February 14, 2009 at 3:19 PM said...

aku setuju, ramai kowt pemimpin bacul, ckp pon x brani, wat mcm2 tp habuk pong x dak, at least kite ade org mcm mahathir pon da ok, ni sorng pon x de, masing2 sebok dok kepentingan sendri, lompat parti la, ape la, nape x lompat masuk kubok je

Mohd Shafuan B Md Zawawi on February 16, 2009 at 9:46 PM said...

nak wat camna....kalo dah bleh melompat....sapa2 pun nk melompat....kalo lompat tu betul takpa...kalo tak....tak tau nk kata camna lagi....

 

:: SHAFUANZAWAWI :: Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template