Saturday, February 7, 2009

Ayah dan Ibu


Lama tak balik....kebetulan dengan cuti thaipusam, saya pun amik peluang untuk balik kampung setelah sebulan lebih tak balik....raya cina dulu tak balik, teman adik kat ampang....sian tengok dia dok sorang2 kat rumah pakcik....Bukan apa,sekali sekala balik jenguk ibu ayah kita, mana la tau diorang tak sihat ke, ada masalah ke....sekurang-kurangnya terubat jugak rindu kat diorang...adik-adik saya biasanya akan tanya kat mak saya kalau lama dah tak balik...saya pun kalau dah 2 minggu ke 3 minggu tak telefon diorang, mesti diorang telefon balik...."safuan, awat lama tak telefon, tak cuti ke", itulah ayah dan mak saya.Ye la, diorang yang dah besarkan kita dari tak reti apa2 pun sampai la ni, tak mintak satu sen pun dari kita...cuma yang diorang nak kejayaan yang boleh membahagiakan mereka berdua...tapi kadang-kadang rasa sedih bila tengok zaman la ni, anak-anak derhaka kat mak ayah kita sendiri....tak sedar diri lahir dari perut mak, besar2 melawan diorang...apa punya manusia la cam ni...tau tak, menitik je air mata mak disebabkan derhakanya kita kat dia, tak cium bau syurga tau...Na'uzubillah...Semoga mak dan ayah kita berada dalam keadaan yang diredhai Allah sentiasa...Amiiin....

2 comments:

ukur kira on February 12, 2009 at 11:53 PM said...

Betul tu Shafuan.. Ana dh lama x balik.Last balik cuti hujung sem 1 dulu..isk3..sedeynya

Mohd Shafuan B Md Zawawi on February 13, 2009 at 12:01 AM said...

toksah la dok sedih2....ana pun kebetulan nak ntar adik blk, tu yg ikut skali....kalo tak, tak blk jugak la...

 

:: SHAFUANZAWAWI :: Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template